Att synas är att finnas, det är ofta en grundläggande reklamtanke för många företag. Med DOOH kan man hitta nya kunder som vill använda företagets produkter.
Idag finns alla på olika sociala medier för att synas. För att synas där krävs ofta att man får de som vill använda företagets produkter att gilla sidan och börja följa företaget. Dock finns det en stor svängning när det gäller sociala medier. Många börjar inse att de är tidstjuvar och tar bort sina konton därifrån.
Att satsa på tv-reklam kan vara en väg att gå. Återigen finns det vägar att kringgå det för tittaren genom att snabbspola igenom reklamen. Det är få reklamer som får samma genomslag som numera klassiska reklaminslag. Många är de som kan citera reklam om piller, turspel och bemanningsföretag.
DOOH - en reklam som syns
Då gäller det att hitta sin kundmarknad på andra sätt. DOOH – digitala reklamytor utanför hemmet - är en sådan väg att gå. Även om man går förbi en sådan yta kan man sällan blunda för den, än mindre snabbspola den. Därför kommer den också synas för personerna som befinner sig på den platsen som reklamytan är på.
En välgjord reklam kommer att dra ögonen till sig på en digital reklamyta som gör att företaget syns. Man kan rikta reklamen till att landa på platser där en ny kundgrupp finns. Exempelvis har gymkedjor digitala reklamytor där man kan nå hälsomedvetna kunder. Även mataffärer, barer och andra platser är ställen man kan använda DOOH på.
Andra inlägg
- Investera i företaget med solpaneler
- En målare i Stockholm ger hemmet en ny look
- Säkra och varma bostäder med takläggare i Göteborg
- Stor nytta med kommunikativt ledarskap
- Dra ner värmekostnaderna med solceller för bostadsrättsförening
- Bilhandlare i Göteborg ger dig valuta i dina köp
- Aktieägaravtal – säkerhet i osäker bransch
- Mäklare till ditt hus i vackra Strängnäs
- Flexibilitet och fräschör med självhäftande plast
- Hyra projektor i Stockholm till mässan